25-05-2022

Fietstour: Country 2 Country 4 Cancer

BMS fietstour Code Best practice
Elk jaar organiseert Bristol Meyers Squibb (BMS) wereldwijd een fietstour, de Country 2 Country 4 Cancer (C2C4C) om geld in te zamelen voor organisaties die zich met kankeronderzoek en –zorg bezig houden. BMS Nederland heeft ook meegefietst. BMS Benelux organiseert dit jaarlijkse evenement.

Op 19 september 2021 startte de tour in België om vanuit de omgeving Luik via de Ardennen naar de omgeving Brussel te fietsen. De tour eindigde op de Muur van Geraardsbergen. 4000 hoogtemeters, 350 kilometer, 3 dagen, 1 team met 1 doel: De Vereniging Kinderkanker Nederland.

De wereldwijde fiets tour bestaat al een aantal jaren. BMS voelt zich zeer betrokken bij organisaties die zich met kankeronderzoek en –zorg bezig houden. Elk jaar strijden de teams wereldwijd om zoveel mogelijk geld op te halen via sponsoring. Deelnemende collega’s gaan zelf achter hun eigen sponsoring aan. Bij vrienden, familie, collega’s. Ook worden er diverse ludieke fundraising initiatieven ontplooid zoals loterijen, taarten bakken, wijn verkopen, auto’s wassen etc. Alle kleine beetjes helpen en zo is er totaal in 2021 alleen al vanuit de Europese landen $295.000 opgehaald die ze aan diverse organisaties hebben gedoneerd. De BMS Foudation verdubbelt dit bedrag.

Wat bereiken we met dit initiatief?

• We ondersteunen kankerorganisaties in hun belangrijke werk voor patiënten
  • We tonen hiermee onze langdurige betrokkenheid met patiënten en onderzoek
  • Collega’s raken geïnspireerd en gemotiveerd om mee te doen. Als deelnemer, maar ook als supporterde collega’s
  • Het ‘I am riding for...’ krijgt hiermee ook een persoonlijke tint. Iedereen heeft in zijn nabijheid wel personen die met kanker te maken hebben of krijgen.
  • De kracht van een team; het elkaar meeslepen, er voor elkaar zijn in voor- en tegenspoed
  • 3 dagen grenzen verleggen, strijden en worstelen doet enigszins beseffen wat de loodzware dagelijkse strijd voor een kankerpatiënt betekent