10-05-2022

FIGON Medicines Days in Leiden

Onderzoek laboratorium
Op 1, 2 en 3 juni 2022 vinden in Leiden de jaarlijkse Dutch Medicines Days (DMD) plaats. Dit jaar worden het congres gecombineerd met de jaarlijkse bijeenkomst van de Europese Federatie voor Farmaceutische Wetenschappen EUFEPS.

Onder de titel ‘Stimuleren van duurzame geneesmiddelenontwikkeling in Europa - Topwetenschap onder de zeespiegel’ zal een zeventigtal sprekers lezingen verzorgen.

Op de eerste dag zal onder meer Ben Feringa, winnaar van de Nobelprijs voor Scheikunde in 2016, een verhaal houden over slimme geneesmiddelen. Andere aansprekende namen uit het geneesmiddelenveld zijn Hanneke Schuitemaker (Janssen) en EMA-directeur Emer Cooke.

Parallelsessies gaan onder meer in op het belang van real world data, nano-medicijnen en academische geneesmiddelontwikkeling. De jongerenafdeling van de VIG, de Young Innovators of Medicines, houdt een presentatie over werken in de farmaceutische industrie, een sessie die jaarlijks veel promovendi en net afgestudeerden aantrekt.

Meer informatie over het programma en een inschrijfformulier is te vinden op www.figondmd.nl.