23-06-2020

Franc de Korte nieuwe woordvoerder VIG

Op 15 mei is Franc de Korte in dienst getreden bij de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen (VIG) als woordvoerder.

De Korte heeft ruim 22 jaar ervaring in communicatie, op strategisch, tactisch en operationeel niveau. Hij begon zijn carrière als journalist bij onder andere de Wereldomroep, ANP, Omroep Brabant en Omroep Zeeland. In 2012 en 2013 werkte hij als verslaggever economie bij RTL Nieuws en RTL Z. Na een aantal jaren als zelfstandig adviseur actief te zijn geweest op het gebied van media- presentatie- en interviewtrainingen, maakte hij in 2015 de overstap naar ProRail, waar hij woordvoerder werd. Hierna volgden woordvoeringsfuncties bij Stichting Zeeuwse Publieke Belangen en netbeheerder Stedin. Voor zijn overstap naar de VIG, was De Korte manager woordvoering en mediarelaties bij bouwbedrijf Heijmans.

Luisteren en verbinden
Bij de Vereniging gaat De Korte zich primair richten op woordvoering. ‘Ik maak complexe verhalen graag toegankelijk voor iedereen. Uitgangspunten daarbij zijn luisteren, analyseren en daarmee verbinden’, aldus De Korte. ‘Sinds de pandemie zijn alle ogen op de sector gericht. Samen met de leden van de VIG ga ik werken aan het beeld dat over de sector bestaat. In mijn ogen zorgen vaccins en geneesmiddelen er namelijk voor dat we verder kunnen met leven. En dat mag verteld worden.’