22-10-2019

Health Care Summit in Amsterdam

Op 21 en 22 november organiseert POLITICO de vierde editie van de Health Care Summit. Dit jaar vindt de bijeenkomst plaats in Amsterdam. De Health Care Summit focust op het terugbrengen van ongelijkheid binnen de gezondheidszorg wereldwijd.

De laatste eeuw is de gezondheidszorg enorm verbeterd, maar er is nog veel ongelijkheid op dit gebied tussen landen onderling. Er zijn immers veel factoren die van invloed zijn op de gezondheid van mensen. Voedsel, genetische eigenschappen, onderwijs en sociale integratie liggen vaak ten grondslag aan ongelijkheid in gezondheidszorg.

Oplossingen voor ongelijkheid
Tijdens de Health Care Summit gaat de geneesmiddelensector samen met beleidsmakers, wetenschappers, zakelijke leiders en patiëntvertegenwoordigers het debat aan over beleid en innovatieve samenwerkingen voor betere openbare gezondheidszorg voor de hele samenleving. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat de kloof tussen landen onderling gesloten wordt en wat is de rol van innovaties daarin? Wat kunnen we doen om de oorzaken van ongelijkheid in gezondheidszorg systematisch aan te pakken? En welke rol spelen data en digitalisatie bij het herkennen en oplossen van dit onderscheid tussen landen onderling? Deze en andere vragen komen tijdens de Summit aan bod.

Programma
De Health Care Summit biedt tijdens de twee dagen in november een uitgebreid aanbod aan internationale sprekers uit de geneesmiddelensector, bedrijfsleven, wetenschap en overheden. Daarnaast vinden er verschillende pitches, paneldiscussies en ronde tafels plaats. Aanmelden kan via de website van de Health Care Summit.

De Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen is een van de partners van de Health Care Summit.

Aanmelden Health Care Summit

Website Health Care Summit