20-07-2021

Hoe Nederland een sleutelspeler werd in vaccinontwikkeling

Vaccins, corona, flesje
Sinds de pandemie zijn vaccins het gesprek van de dag, maar vaccinontwikkeling heeft al langer diepe wortels in Nederland. De life sciences-sector heeft hier een rijke historie, met tal van belangrijke spelers op het gebied van vaccinontwikkeling.

Dat meldt Invest-in-Holland in een achtergrondartikel op hun website, waarin zij vertellen hoe Nederland een sleutelspeler werd in vaccinontwikkeling. Het verhaal begint meer dan honderd jaar geleden met de oprichting van het RIVM en beschrijft cruciale beslissingen die hebben geleid tot het succes van onder andere Janssen, Bilthoven Biologicals en Intravacc.

Eredivisie

‘De Nederlandse life sciences & health-sector doet al jaren mee op het hoogste niveau. Nederland heeft veel te bieden vanwege de centrale locatie in Europa en de succesvolle historie van publiek-private samenwerking’, bevestigt Gerard Schouw, directeur Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen.

Het volledige artikel is hier te lezen.