23-07-2019

Ida Haisma nieuwe directeur Leiden Bio Science Park

Ida Haisma, voormalig plaatsvervangend directeur van de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen, is benoemd tot directeur van het Leiden Bio Science Park. Ze zal per 1 september beginnen met haar nieuwe functie.

Haisma gaat leiding geven aan de transformatie van het Leiden Bio Science Park van science park tot innovatiedistrict. De komende periode zal ze zich bezig houden met de opbouw van een nieuwe parkorganisatie en optreden als gezicht van het park. 'Met Ida Haisma hebben we een directeur die kennisinstellingen, bedrijven en overheden weet te verbinden, maar ook visie en daadkracht bezit,' zegt vice-rector Hester Bijl van de Universiteit Leiden.

Samenwerking
Van 2016 tot medio 2018 was Haisma plaatsvervangend directeur van de Vereniging en gaf ze leiding aan de afdeling Kennis en Beleid, waar ze een belangrijke bijdrage heeft geleverd aan de nieuwe strategie en positionering. ‘Wij feliciteren Ida met haar nieuwe functie en we kijken uit naar een goede samenwerking’, zegt Gerard Schouw.