14-12-2021

Inschrijving Prix Galien Awards 2022 gestart

Prix Galien Excellence COVID-19 Award
De inschrijving voor de Prix Galien Awards 2022 is geopend. Kandidaten voor de Pharmaceutical Award, MedTech Innovation Award en Research Award kunnen zich aanmelden tot en met 28 januari 2022.

Nieuw deze editie is de Prix Galien Biological Award, die voortkomt uit een opsplitsing van de Prix Galien Pharmceutical Award. Daarmee wil de organisatie – naar internationaal voorbeeld – tegemoet komen aan de diversiteit van de therapeutische interventies. De Prix Galien ‘Biological’ Award beloont de meest betekenisvolle en innovatieve biological voor humaan gebruik dat in 2021 op de Nederlandse markt is toegelaten, beschikbaar is voor alle patiënten en niet langer dan drie jaar geleden een Europese handelsvergunning heeft ontvangen of werd geregistreerd bij het CBG.

Pharmaceutical Award

Voor de Prix Galien Pharmaceutical Award komen innovatieve en betekenisvolle geneesmiddelen in aanmerking die in 2021 op de Nederlandse markt zijn gebracht en beschikbaar zijn voor alle patiënten. Ook mogen zij niet langer dan drie jaar geleden een Europese handelsvergunning hebben ontvangen of geregistreerd zijn bij het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen.

MedTech Award

De Prix Galien MedTech Award beloont aantoonbaar waardevolle innovaties in de zorg voor patiënten, mantelzorgers en zorgverleners. In aanmerking komen onder meer innovaties op het gebied van medische apparatuur, diagnostica en e-Health oplossingen. Ook robotics, domotica en wearables/draagbare technologie vallen onder deze categorie, evenals big data en ATMP (Advanced Therapy Medicinal Product).

Research Award

De Prix Galien Research Award bekroont het wetenschappelijk onderzoek van een vooraanstaande, jonge onderzoeker, of een onderzoeksteam, dat van grote betekenis is voor fundamenteel of klinisch geneesmiddelenonderzoek. De winnaar ontvangt een geldbedrag van vijfduizend euro. Onderzoekers kunnen ook zichzelf als kandidaat aanmelden.

Deadline

De deadline voor het aanmelden van de awards is uiterlijk 28 januari 2022. Aanmelden kan alleen via de website van Prix Galien. De uiterste inzenddatum voor het dossier is 18 maart 2022.