11-03-2024

Janssen vanaf nu Johnson & Johnson Innovative Medicine

JJ Logo Stacked Red RGB

Janssen, één van de ruim veertig leden van de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen (VIG), heet voortaan Johnson & Johnson Innovative Medicine. Door dit farmaceutische onderdeel ook onder te brengen bij de naam Johnson & Johnson, brengt het bedrijf de brede focus in de gezondheidszorg tot uitdrukking.

‘We hebben een unieke positie om te innoveren in het volledige spectrum van de gezondheidszorg. Met het voeren van de naam Johnson & Johnson tonen we onze collectieve kracht en ambitie’, zo stelt Michel van Agthoven, Hoofd J&J Campus Nederland.

Innovatie

Janssen maakt al sinds 1961 deel uit van de Johnson & Johnson-familie. Het onderdeel, met meer dan 2.000 medewerkers in Nederland, is de drijvende kracht van innovatie van het bedrijf. Aan de basis van die innovatie staan patiënten en de wetenschap. Het productaanbod en de samenwerking met partners blijft ongewijzigd.

Focus

Het werk van Johnson & Johnson Innovative Medicine in Nederland bestrijkt alles dat bij het maken van geneesmiddelen en vaccins komt kijken: van onderzoek tot ziektepreventie en van de ontwikkeling van nieuwe geneesmiddelen en vaccins tot de productie en het beschikbaar maken ervan. De focus ligt op oncologie, immunologie, neurowetenschappen, cardiovasculaire ziekten, pulmonale hypertensie en oogaandoeningen. Het bedrijf werkt aan de preventie, behandeling en genezing van deze aandoeningen.

Vier vestigingen

In Nederland is Johnson & Johnson Innovative Medicine gevestigd in Leiden, Sassenheim, Schiphol Rijk en Breda. In Leiden produceren en testen zij biologische geneesmiddelen. Ook werken zij daar aan een nieuw vaccin tegen ziekenhuisinfecties. Op de nieuwe productiefaciliteit in Sassenheim bereiden zij zich voor op cel- en gentechnologie. En met de organisatie in Breda zorgen zij ervoor dat hun geneesmiddelen beschikbaar komen voor artsen en patiënten in Nederland.