28-05-2019

Janssen vierde plek R&D top 30

Geneesmiddelenbedrijf Janssen staat, net als vorig jaar, op de vierde plek in de research and development (R&D) top 30 van Technisch Weekblad. Alleen ASML, Philips en KPN investeerden meer in R&D binnen Nederland.

Ieder jaar publiceert Technisch Weekblad een overzicht van bedrijven op basis van hun R&D-investeringen. ‘We zijn trots op onze plek bovenin de R&D top 30, tussen andere innovatieve bedrijven zoals ASML en Philips’, laat Willem de Vocht, Public Affairs Manager bij Janssen weten. Janssen investeerde in 2018 € 360 miljoen in R&D voor nieuwe geneesmiddelen en vaccins.

Wereldwijd investeerde Janssen, lid van de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen, ruim twintig procent van hun omzet in R&D. Dat is meer dan de andere bedrijven in de top vijf.

Werkgelegenheid
De investeringen in R&D zijn goed voor de werkgelegenheid in Nederland. Van de 2.200 medewerkers van Janssen Nederland werken er ruim duizend binnen de R&D-tak van het bedrijf. PharmInvestHolland, een publiek-privaat samenwerkingsverband waarvan ook de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen deel uitmaakt, zet zich in voor een optimaal vestigingsklimaat. Met als doel Nederland als vestigingsplaats voor geneesmiddelenbedrijven neer te zetten en het R&D klimaat te versterken.

Overzicht van top 30

Artikel Technisch Weekblad