02-05-2022

Jonge professionals buigen zich over groene zorg

Ben jij een zorgprofessional en jonger dan 35 jaar? Schrijf je dan nu in voor het event van de Jonge Zorgdenktank 2022, dat dit jaar draait om duurzaamheid! Het vindt plaats op vrijdagmiddag 20 mei in Utrecht.

De zorgsector is verantwoordelijk voor 7% van de totale jaarlijkse Nederlandse CO-uitstoot. Anderzijds drukken de directe en indirecte gevolgen van die klimaatcrisis steeds meer op onze gezondheidszorg.
‘Deze gevolgen gaan ons als generaties Y en Z treffen, en wij zijn de laatsten die er iets aan kunnen doen', stelt de Jonge Zorgdenktank, waarin jongeren van de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen (VIG), het ministerie van VWS en het Zorginstituut Nederland samenwerken.

Jaarbeurs

De titel van het ZorgSamenEvent is dit jaar: Groene Zorg – de Young Professional editie. Met als subtitel: Van grijze pakken naar hippe sneakers.
Duurzaam ondernemer Leen Zevenbergen is dagvoorzitter en key note speaker bij dit event. Brigit van Soest-Segers, programmamanager van de Coalitie Duurzame Farmacie, is een van de panelleden. Ook Dennis Pot (Huisartsenpraktijk Hilversum Oost), Niek Sperna-Weiland (Amsterdam UMC) en Jeroen Kemperman (Zilveren Kruis) nemen deel aan het panel. Het ZorgSamenEvent 2022 vindt plaats op vrijdag 20 mei van 14.00 tot 19.00 uur in de Jaarbeurs Utrecht.

Volledig programma en inschrijven

Flyer Groene Zorg - de 'Young Professional' Editie