17-12-2019

Medewerkers MSD zamelen geld in voor KiKa

Medewerkers van MSD hebben het afgelopen jaar met sponsoractiviteiten € 57.000,- ingezameld voor KiKa. MSD zelf heeft dit bedrag verdubbeld tot € 115.000,-. De cheque werd afgelopen week overhandigd in het Prinses Maxima Centrum.

MSD is al bijna vijftien jaar ambassadeur en sponsor van KiKa. Ook dit jaar zetten medewerkers zich sportief in voor het goede doel door het organiseren van verschillende activiteiten zoals schaatsen in Oostenrijk, rennen voor diverse ‘Runs for KiKa’, fietsen en triathlons.

Trots
‘Ik ben heel trots om namens MSD en al die sportieve collega’s zo’n fantastisch bedrag te kunnen overhandigen. We laten hiermee zien dat we achter het geweldige werk van KiKa staan’, zegt Ben Lucas, managing director van MSD Nederland. Het ingezamelde sponsorgeld gaat naar het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie in Utrecht.

Over KiKa
KiKa financiert wetenschappelijk onderzoek naar kanker bij kinderen. Op dit moment geneest 75% van de kinderen met kanker. KiKa heeft als doel om de genezingskans te vergroten van 75% naar 95%. Om dit te realiseren, is er nog veel kostbaar wetenschappelijk onderzoek nodig, gericht op kinderkanker.