07-06-2022

Medische preventie verdient plek in Preventieakkoord

Gerard Schouw nw 09-2021
In de Hoofdlijnenbrief van de VWS-bewindslieden tel ik maar liefst 24 keer het woord ‘preventie’. Fantastisch om te zien dat dit thema steeds hoger op de politieke agenda komt. Maar spijtig dat de term ‘medische preventie’ niet één keer opduikt in de brief. Het commissiedebat VWS op 7 juni biedt nieuwe kansen!

We kennen het rijtje. Niet roken, matig drinken, gezonder eten en meer bewegen. Een goede leefstijl is een basis voor een langer, vitaler en productiever leven, waardoor mensen minder een beroep hoeven te doen op de zorg. Allemaal hartstikke belangrijk, daar wil ik niets aan afdoen.

Lees hier de hele blog van Gerard Schouw, directeur Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen (VIG) die 2 juni verscheen in Skipr daily.