08-02-2022

Neighbour of Choice: een goede buur voor IVN Natuureducatie, Voedselbank Nederland en Stichting Leergeld

Code, MSD Nederland, proeftuinen
Als internationaal bedrijf zet MSD zich ook lokaal in voor stichtingen, instellingen en organisaties. Een voorbeeld daarvan is het programma ‘Neighbor of Choice’, waarmee MSD als goede buur ondersteuning biedt aan initiatieven in de buurt van de vestigingen in Boxmeer, De Bilt, Haarlem en Oss. In 2021 ondersteunde MSD vanuit Neighbor of Choice bijvoorbeeld de lokale Voedselbanken in de buurt van haar locaties.

In 2021 steunde MSD vanuit het programma ‘Neighbor of Choice’ de lokale Voedselbanken in de buurt van haar locaties. Dankzij de steun van MSD ontvingen elke week 300 gezinnen (ca. 750 mensen, waarvan ruim een derde jonger dan 18 jaar) in Haarlem, Oss en Land van Cuijk een jaar lang voedselsteun. Juist op dat moment, omdat wegens corona steeds meer mensen aanklopten voor hulp, was deze steun zeer welkom.
Juist in deze pandemie een goede buur voor de Voedselbank - MSD

[Foto]Een jaar eerder steunden we IVN Natuureducatie met het aanleggen van drie proeftuinen. Hierdoor neemt niet alleen de sociale betrokkenheid in een wijk toe; een proeftuin draagt ook bij aan de gezondheid van de ouderen én de buurtbewoners. Naast een financiele bijdrage vande medewerkers staken medewerkers van MSD zelf de handen uit de mouwen bij het realiseren van deze drie proeftuinen in Boxmeer (zorgcentrum Symfonie), Haarlem (zorginstelling Stichting Sint Jacob) en Oss (woonzorgcentrum De Wellen).
Proeftuin feestelijk geopend

De meest recente samenwerking is met Leergeld Nederland. MSD draagt bij aan de mogelijkheid voor 215 kinderen uit gezinnen met een laag inkomen om deel te nemen aan school- en buitenschoolse activiteiten, ondanks eventuele financiële problemen waarmee hun ouder(s) te maken kunnen krijgen. Onderdeel van de support is de mogelijkheid voor MSD-medewerkers om zich één dag vrijwillig in te zetten ten behoeve van het werk van de vier lokale Leergeld stichtingen die actief zijn in die gemeenten.
MSD ondersteunt Leergeld Nederland