07-03-2023

Nieuwe general managers bij VIG-leden

GM Plank en Bokmans
Sinds 1 januari 2023 zijn diverse nieuwe general managers aangesteld bij leden van de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen. Vorige week berichtten we over vier nieuwe benoemingen, deze week stellen we graag nog twee nieuwe general managers voor.

Andrew Plank (foto links) is met ingang van 1 maart benoemd tot General Manager voor Roche Nederland B.V. Plank brengt een brede ervaring in de gezondheidszorg mee. In 2001 startte hij bij Roche Diagnostics en bekleedde daar verschillende functies in de Verenigde Staten, Zwitserland en Canada. Hij volgt Maturin Tchoumi op, die is benoemd tot Area Head Africa voor Roche Pharmaceuticals.

Erik Bokmans (foto rechts) is sinds 1 februari general manager van Incyte Biosciences Benelux. Bokmans werkt ruim twintig jaar in de geneesmiddelensector. Hij werkte eerder bij Secura Bio Ltd, Celgene, Amgen, Roche en GSK. Bokmans volgt Carolina Correa op, die sinds begin van dit jaar de nieuwe general manager van Amgen is.