02-04-2019

‘Nu krijg ik hopelijk weer de kans om bergwandelingen te maken’

["

\u2018Als we goed voor onze botten zorgen, kunnen we blijven doen wat we leuk vinden, zoals wandelen en fietsen.\u2019 Hanneke vertelt wat geneesmiddelen voor haar ziekte osteoporose betekenen.
Het verhaal van Hanneke is het eerste in de nieuwe reeks pati\u00ebntenverhalen, als onderdeel van de campagne #WijGevenNietOp. In deze campagne vertellen ook medewerkers van geneesmiddelenbedrijven over hun toewijding om nieuwe medicijnen te ontwikkelen.<\/p>","

\u2018Mijn naam is Hanneke. Ik heb verschillende keren iets gebroken als gevolg van osteoporose. Er is niet veel aandacht voor dit soort breuken, terwijl \u00e9\u00e9n op de drie vrouwen en \u00e9\u00e9n op de vijf mannen van boven de vijftig hier mee te maken krijgt. Veel mensen, ook artsen en pati\u00ebnten zelf, zien dit als een onvermijdelijk symptoom van het ouder worden en niet als een gevolg van verzwakte botten.\u2019<\/p>

#KansenKrijgen<\/strong>
Onder het motto #KansenKrijgen vertellen pati\u00ebnten over wat medicijnen of therapie\u00ebn voor hun ziekte en hun leven betekenen. Miljoenen mensen zouden er niet meer zijn, als er geen onderzoek naar nieuwe geneesmiddelen was gedaan. En nog veel meer mensen zouden niet kunnen leven zoals ze nu doen.<\/p>