24-05-2022

Op zoek naar Talent for Life

Talent for Life
De Life Sciences & Health-sector in Europa groeit en bloeit - zozeer dat de beschikbaarheid van talent onder druk staat. Op het Talent for Life event op 19 mei konden bedrijven kennis inwinnen over werving en behoud van gekwalificeerd personeel.

Tijdens het event, georganiseerd door Health~Holland en Invest in Holland, kregen LSH-bedrijven (start-up, scale-up en industrie) inzicht in de human capital-agenda en kennis maken met nationale en regionale initiatieven op het gebied van human capital.

Daarnaast waren er interactieve sessies over employer branding, een nieuwe visie op talent (talent pool), het aantrekken van productietalent en internationaal talent.

Erwin Vermeulen, projectleider Innovatie bij de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen was één van de honderd deelnemers aan het event. ‘Het is goed dat er aandacht is voor de beschikbaarheid van human capital binnen het life sciences ecosysteem. Dit is een belangrijke randvoorwaarde voor het ontwikkelen, naar de markt brengen én produceren van geneesmiddelen.’