07-09-2021

Positieve respons op VIG-campagne #terugnaar100

Voorpagina AD, toegang, medicijnen, acces, #terugnaar100
De campagne #terugnaar100 - gericht op snellere toegang tot geneesmiddelen in Nederland - is snel opgepakt in de media en door patiënten. Met een paginagroot nieuwsartikel in het Algemeen Dagblad en bredere aandacht op landelijke radio, tv en social media, maakte de VIG-campagne vorige week een vliegende start.

(Fotografie: Bron AD)
Op zaterdag 4 september volgde een nieuwsitem over de campagne in het televisieprogramma ‘Kassa’, met medewerking van lidbedrijven van de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen (VIG), over een nieuw migrainemedicijn waar patiënten al bijna drie jaar op wachten.

Over #terugnaar100

Met de #terugnaar100-campagne wil de VIG bereiken dat nieuwe, goedgekeurde geneesmiddelen in Nederland binnen 100 dagen worden vergoed en beschikbaar zijn voor de patiënt. Nu is die wachttijd opgelopen tot 510 dagen, blijkt uit nieuwe cijfers van onderzoeksbureau BS Health. Dat kan voor patiënten fatale gevolgen hebben.

Artikel + video Algemeen Dagblad

NOS Radio 1 Journaal

Uitzending RTLZ

Uitzending Kassa (BNN/Vara)

Persbericht VIG ‘Patiënt wacht steeds langer op nieuwe medicijnen’