09-11-2021

RSNN-workshop over ongelijke toegang geneesmiddelen

Schermafbeelding 2021 11 09 om 14 37 37
De jaarlijkse workshop van het Regulatory Science Network Nederland (RSNN) wordt op dinsdag 23 november gehouden in de Jaarbeurs in Utrecht. Het centrale thema is: ‘Upstream regulatory convergence and downstream diverge: unequal access for patients?’

Tijdens de bijeenkomst wil RSNN onderzoeken of en hoe interpretatieverschillen van regels tussen landen de toegankelijkheid van geneesmiddelen en behandelingen voor patiënten beïnvloeden. Zijn de bestaande verschillen onwenselijk en/of onvermijdelijk? Wat is de mening van de betrokken partijen (regelgever, academische wereld, industrie, en patiënten) over deze verschillen?

Programma

Actuele regelgevingsthema’s komen aan bod zoals (inter)nationale verschillen in vaccinatiestrategieën, ATMP-behandeling (onder Hospital Exemption) en Health Technology Assessment (HTA).

Over RSNN

Het Regulatory Science Netwerk Nederland is een multi-disciplinair platform van en voor regulatoire experts en onderzoekers uit de academie, overheid en geneesmiddelenindustrie in Nederland. De Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen is één van participerende organisaties in de RSNN. De Vereniging gelooft in een multi-stakeholder dialoog om nieuwe, effectieve geneesmiddelen en therapieën snel en veilig toegankelijk te maken voor de patiënt.

Programma en registratie RSNN workshop 23 november