11-01-2022

Ruim 11 miljard COVID-19-vaccins geproduceerd in 2021

Corona covid 19 wereldbol gekocht i Stock
Ruim een jaar nadat het eerste vaccin tegen COVID-19 werd goedgekeurd, zijn er wereldwijd 11,2 miljard doses geproduceerd*. In Nederland zijn er in één jaar tijd 30 miljoen prikken gezet bij ruim 13 miljoen mensen. Dat komt neer op 86% van de bevolking.

Na twee jaar leven met corona, behoren omikron, zelftest, boostercampagne, beslisboom en thuisquarantaine tot ons dagelijkse vocabulaire. Toch zijn er nog steeds veel vragen over vaccins en geneesmiddelen die worden ingezet bij de bestrijding en behandeling van corona. Zoals: Wat zit er precies in de coronavaccins? Hoe lang biedt een vaccin bescherming? Werken de vaccins ook bij varianten van het virus?

Deze andere vragen worden beantwoord in een overzicht van de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen. In de Frequently Asked Questions is ook veel informatie te vinden over werkzaamheid, veiligheid en bijwerkingen. Plus de verschillen tussen de diverse vaccins. De Q&A wordt regelmatig geactualiseerd.

Coronavaccins en -geneesmiddelen: vragen en antwoorden

*Bron: IFPMA