27-08-2019

Septemberbijeenkomst over toekomstbestendig zorgsysteem

Patient wait indicator, acces, toegang, #terugnaar100, apotheek, gvs
Hoe zorgen we ervoor dat nieuwe behandelingen in de toekomst beschikbaar en betaalbaar blijven? Hoe komen deze geneesmiddelen sneller bij de patiënt? En hoe geven we de transitie naar een toekomstbestendig zorgstelsel vorm? Deze vragen staan centraal op de jaarlijkse Septemberbijeenkomst van de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen, die plaatsvindt op 26 september vanaf 15.00 uur in Nieuwspoort.

Innovatieve geneesmiddelen zijn geen gewone pillen meer in een bruin potje. Met nieuwe cel- en gentherapieën kunnen we aandoeningen genezen waarvoor tot nu toe nog geen behandeling mogelijk was. Dit is goed nieuws, maar stelt ons ook voor uitdagingen.

Tafelgasten

Verschillende zorgprofessionals nemen tijdens de bijeenkomst plaats aan tafel bij dagvoorzitter Maria Henneman. Deze tafelgasten krijgen prikkelende fragmenten of artikelen uit de actualiteit voorgelegd. Vervolgens lichten ze in een korte pitch toe wat volgens hen de belangrijkste ontwikkeling is die zonder meer gaat bijdragen aan een toekomstbestendig zorgsysteem.
Onze gasten zijn Lea Bouwmeester (kwartiermaker Alliantie Digitaal Samenleven), Ronald Brus (CEO myTomorrows), Joep de Groot (Bestuursvoorzitter CZ), Jan Hazelzet (hoogleraar waardegedreven zorg Erasmus MC), Hugo Hurts (Directeur CBG), Edwin Ket (Directeur Market Access BMS) en Jacquelien Noordhoek (Directeur Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting).

Aanmelden

Er zijn nog plaatsen beschikbaar voor de bijeenkomst op donderdag 26 september. Heeft u interesse? Mail dan naar [email protected]