28-05-2019

Sheri Morin ontvangt HBA Luminary Award

Sheri Morin, General Manager bij Roche Nederland en bestuurslid van de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen, ontving op 9 mei de Healthcare Businesswomen’s Association Luminary Award.

Deze award wordt jaarlijks uitgereikt aan vrouwen uit de gezondheidszorg die uitmuntend leiderschap tonen en een belangrijke voorbeeldrol hebben.

Voortrekkersrol
Sheri Morin is voor de award voorgedragen vanwege haar voortrekkersrol in de transformatie naar een nieuwe manier van werken binnen Roche. Doel van deze transformatie is om nieuwe geneesmiddelen en gepersonaliseerde behandelingen sneller bij de patiënten te krijgen die ze nodig hebben. Sheri Morin heeft de agile verandering binnen Roche Nederland en daarna ook wereldwijd begeleid en gestimuleerd waardoor deze werkwijze breed is omarmd.

Impact vrouwelijke leiders
De Healthcare Businesswomen’s Association erkent met de award haar leiderschap, haar toewijding aan de zorg en impact als rolmodel voor andere vrouwen. Door haar internationale ervaring van meer dan 25 jaar in de geneesmiddelensector, inzet als bestuurslid van de Pharmaceutical Industry Association én haar inspanningen voor de ontwikkeling van collega’s levert zij een significante bijdrage aan de innovatie van de gezondheidszorg. Sheri Morin: ‘Ik zie deze prijs als een aanmoediging om mij ook in Nederland in te zetten voor het vergroten van de impact van vrouwelijke leiders in de zorg en het versterken van de beweging die is ingezet naar een meer gepersonaliseerde zorg.’

Healthcare Businesswomen’s Association
De Healthcare Businesswomen's Association (HBA) is een wereldwijde non-profit organisatie die zich inzet voor het bevorderen van de vooruitgang en de impact van vrouwen in de gezondheidszorg. Dit jaar reikte de HBA de Luminary Award uit aan 45 vrouwen. De uitreiking vond plaats tijdens het HBA Woman of the Year event 2019 in New York, waar meer dan 2000 gasten aanwezig waren.

Healthcare Businesswomen’s Association