03-04-2020

Takeda Nederland doneert 100.000 euro in strijd tegen corona

Takeda Nederland heeft een schenking gedaan van 100.000 euro aan de Voedselbank Haarlemmermeer en het Nederlandse Rode Kruis ter ondersteuning van hun strijd tegen het coronavirus.

‘De Voedselbank en het Rode Kruis spelen een belangrijke rol bij de bestrijding en de gevolgen van het coronavirus’, zegt Aarnoud Overkamp, algemeen directeur Takeda Nederland. ‘We zijn blij deze organisaties daarbij te steunen.’

Voedselbank Haarlemmermeer
De Voedselbank Haarlemmermeer verzorgt wekelijks voor 385 huishoudens in de regio Schiphol een gratis voedselpakket. ‘Helaas krijgen de voedselbanken door het hamsteren op dit moment minder voedsel aangeboden’, zegt Hans de Bats, voorzitter Voedselbank Haarlemmermeer. ‘Onze vrijwilligers proberen deze mensen, die vaak tot een risicogroep behoren, toch elke week van een voedselpakket te voorzien.’

Rode Kruis
Peter-Eric Verstegen (Rode Kruis) vertelt over de betrokkenheid van het Nederlandse Rode Kruis bij de bestrijding van de coronacrisis: ‘Wij helpen momenteel bij diverse voedselbanken en zorginstellingen en zamelen beschermingsmiddelen in, zodat zorgpersoneel veilig kan blijven werken. Het Nederlandse Rode Kruis biedt daarnaast hulp aan mensen die in quarantaine zitten of alleen wonen.’

Persbericht Takeda Nederland

Foto-onderschrift:
Op de voorgrond, v.l.n.r.: Hans de Bats, (voorzitter Voedselbank Haarlemmermeer), Frank Buijs (public affairs & communicatie Takeda Nederland), Aarnoud Overkamp (algemeen directeur Takeda Nederland), Hans Eijkemans (bedrijfsleider Voedselbank Haarlemmermeer) en Gerda Janssen (penningmeester Voedselbank Haarlemmermeer).