15-01-2019

Takeda voltooit overname Shire

De overname van Shire door Takeda, beiden lid van de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen, is met ingang van 8 januari afgerond. Hierover berichtten beide geneesmiddelenbedrijven in een persbericht.

Het gecombineerde bedrijf wordt een op waarden gebaseerde, R&D-gedreven biofarmaceutisch bedrijf met een uitgebreide geografische spreiding. Het hoofdkantoor zetelt in Japan. Takeda is een van de marktleiders in Japan en de Verenigde Staten, met een wereldwijde aanwezigheid in ongeveer tachtig landen en regio's.

Betere toekomst
Aarnoud Overkamp, tevens voorzitter van de Vereniging, is benoemd tot algemeen directeur van de Nederlandse vestiging. Takeda zegt in een toelichting zich te willen blijven richten op het brengen van een betere gezondheid en een betere toekomst voor patiënten over de hele wereld.

Medicijnen leveren
Christophe Weber, President en Chief Executive Officer van Takeda, noemt de overname een belangrijk moment in de geschiedenis van het bedrijf: ‘We gaan ons transformatietraject versnellen om patiënten over de hele wereld zeer innovatieve geneesmiddelen te leveren met een grotere schaal en geografische voetafdruk.’

Persbericht Takeda

Persbericht Shire