12-04-2022

Topstudenten Avicenna in gesprek met VIG

Avicenna bijeenkomst
Hoe houden we de zorg betaalbaar? En hoe ziet het ontwikkelproces van een geneesmiddel er eigenlijk uit? Deze vragen kwamen maandag aan bod tijdens een thema-avond over betaalbaarheid van de zorg die de VIG organiseerde voor dertig studenten.

Peter Bertens (manager Innovatie en Business Climate bij de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen) en Cornelis Boersma (bijzonder hoogleraar 'Duurzame Zorg en Innovatie') deelden vanuit eigen perspectief hun visie op de toekomst van de zorg.

De dertig studenten maken onderdeel uit van het Avicenna Excellence Program, een extra-curriculair programma voor master- en PhD-studenten en young professionals. Centraal in het programma staat innoveren in de gezondheidszorg door interdisciplinaire samenwerking.

De topstudenten werken in kleine teams met verschillende achtergronden aan oplossingen en innovaties voor verschillende thema’s binnen de gezondheidszorg. Naast de ontwikkeling van een eigen innovatie, worden er masterclasses gegeven waarin essentiële ondernemings- en innovatievaardigheden worden bijgebracht.

De schakel tussen academie, industrie én de professionele wereld buiten de studie, is één van de kernwaarden van het Avicenna Excellence Programma. De Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen is één van de partners van het talentenprogramma.

Meer over het Avicenna Excellence Program