01-09-2021

Twee VIG Talks in september: #terugnaar100 en Prinsjesdag

Combifoto
In de maand september zijn er twee VIG Talks. Donderdag 2 september is het onderwerp ‘toegang tot nieuwe medicijnen’. En op donderdag 23 september – twee dagen na Prinsjesdag – is er een VIG Talk over ‘Prinsjesdag en medicijnen’.

Beide VIG Talks zijn van 16.00 tot 17.00 uur online te volgen. Als deelnemer kunt u via de chat vragen stellen aan de sprekers.

#terugnaar100
Aanmelden voor de VIG Talk over toegang (met Jan Benedictus van de Patiëntenfederatie Nederland en David Ikkersheim van KPMG) kan nog tot donderdag 2 september 12.00 uur, via onderstaande link.
De Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen (VIG) start deze week de campagne #terugnaar100. Met als subtitel: ‘Hoe krijgen we de Nederlandse patiënt uit de wachtkamer?’ Die campagne is erop gericht de Nederlandse patiënt binnen 100 dagen na de EMA-registratie toegang te geven tot een nieuw geneesmiddel. Nu duurt dat in ons land vaak honderden dagen, terwijl het in bijvoorbeeld in Duitsland binnen een maand geregeld is.

Prinsjesdag
Donderdag 23 september is er een VIG Talk over de budgettaire aspecten van medicijnen, met het oog op de begroting van het ministerie van VWS. De sprekers zijn dan: Jan Warmerdam (IQVIA) en Jan Güse (Axon Healthcare). Meer informatie over deze VIG Talk in de volgende nieuwsbrief. Aanmelden kan nu al!

Aanmelden VIG Talk 2 september

Aanmelden VIG Talk 23 september