19-02-2019

Valentijnsbingo voor dak- en thuislozen in Rotterdam

De Pauluskerk in Rotterdam is al meer dan 35 jaar een veilige haven voor veel dak- en thuislozen, vluchtelingen en uitgeprocedeerde asielzoekers in de stad. Medewerkers van Pfizer hielpen mee om van de Valentijnsbingo een succes te maken.

Pfizer, lid van de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen, zette zich op Valentijnsdag in om ruim 30 dag- en thuislozen een goede middag te bezorgen in de Pauluskerk. Dit gebeurde onder de vlag van het vrijwilligersinitiatief Pfizer4All, een initiatief van Pfizer dat medewerkers ondersteunt om onder werktijd deel te nemen aan vrijwilligersactiviteiten. Een groep van 13 medewerkers begeleidde de Valentijnsbingo. Er werden bingokaarten uitgedeeld en frisdrank geschonken. Onder het genot van allerlei lekkernijen werd er bingo gespeeld en deden de deelnemers een gooi naar verschillende prijzen.

Pfizer4all
Het organiseren van de Valentijnsbingo maakte deel uit van het programma Pfizer4All dat in samenwerking met NL/Rotterdam Cares vrijwilligersactiviteiten organiseert voor onder andere ouderen, migranten en dak- en thuislozen. Zo werkten medewerkers van Pfizer al eerder mee aan een gelukswandeling met ouderen, een citysafari met allochtone vrouwen en organiseerden ze een sportdag voor kinderen uit Rotterdamse achterstandswijken.

Valentijnsbingo voor dak- en thuislozen in de Pauluskerk