21-07-2020

VIG Septemberbijeenkomst: Nederland coronaproof?

Corona zet de wereld op zijn kop. Nooit eerder stond de geneesmiddelensector zo in de aandacht. Alle hoop is gevestigd op een vaccin dat ons verlost van de pandemie. Wat hebben we geleerd en wat kan beter? Dáár draait de online VIG Septemberbijeenkomst om.

Deze en andere vragen staan centraal tijdens de Septemberbijeenkomst op woensdag 30 september.

Rens de Jong, journalist en presentator van onder meer RTL Z en BNR, is dagvoorzitter van dit online event. Vanuit Nieuwspoort focust hij met de panelleden op de rol van medicijnen en vaccins, via een interactief paneldebat en korte filmpjes. De vitaliteit van de Nederlandse geneesmiddelensector is daarbij een rode draad. Online deelnemers kunnen via de chatfunctie vragen stellen.

Sprekers
Met medewerking van onder meer: Joba van den Berg (CDA), Hayke Veldman (VVD) , Ingrid Thijssen (VNO-NCW), Dianda Veldman (Patiëntenfederatie Nederland), Ton de Boer (CBG), Ernst Kuipers (Landelijk Netwerk Acute Zorg), Clémence Ross-van Dorp (ambassadeur topsector LSH-sector), Ida Haisma (Leiden Bio Science Park), Hans Schikan (Top Team LSH), Dorota Mazurkiewicz (Biogen), Ben Lucas (MSD) en Bart van Zijll Langhout (Janssen).

Datum en tijd
Septemberbijeenkomst: woensdag 30 september, 15.30-17.00 uur.

Registratie
Interesse om deze online bijeenkomst te volgen? Registreren kan hier.