05-10-2021

VIG Talk 28 oktober over pandemische paraatheid

Henk Jan Oud 3
Nu we voorzichtig uit de coronacrisis kruipen, is iedereen het erover eens: Dit nooit meer. We moeten beter voorbereid zijn op een mogelijk volgende crisis. De VIG Talk op 28 oktober gaat over pandemische paraatheid. De eerste spreker is Henk Jan Out.

Terug naar het oude normaal is geen optie. Om in de toekomst voldoende vaccins en medicijnen beschikbaar te hebben, moeten we nu aan de slag met de lessen die we geleerd hebben uit de crisis. Daarom zet Nederland vol in op een pandemieplan. In de volgende VIG Talk gaan we in op de vraag hoe zo’n pandemieplan eruit moet komen te zien. Hebben we voldoende capaciteit om in de toekomst zelf vaccins te maken? Hoeveel investeringen zijn er nodig? Hoe zorgen we ervoor dat we minder afhankelijk worden van grote productielanden als China en India? En hoe gaan andere landen hiermee om?

Sprekers

De eerste spreker is Henk Jan Out, woonachtig in Shanghai en werkzaam als Chief Scientific Officer Asia-Pacific bij Ferring Pharmaceuticals waar hij verantwoordelijk is voor de R&D-strategie van nieuwe medicijnen in China en Japan. Out is een ervaren farmaceutisch geneeskundige en werkt al meer dan 25 jaar in de geneesmiddelensector. Hij neemt ons mee in de laatste corona-ontwikkelingen in het land waar het allemaal begon. ‘China heeft een zero tolerance beleid voor COVID-19. Het aantal infecties is daarmee het laagste in de wereld maar het gaat ten koste van veel vrijheid. De maatregelen zijn in toenemende mate absurd en irrationeel. De vraag is hoe lang de Chinese autoriteiten dit vol gaan houden.’
De tweede spreker maken we binnenkort bekend.

Aanmelden

De VIG Talk wordt live uitgezonden, op donderdag 28 oktober van 16.00 tot 17.00 uur. Gerard Schouw, directeur Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen, is dagvoorzitter. Deelnemers aan de VIG Talk kunnen zich via de chatfunctie mengen in de discussie en vragen stellen aan de sprekers. Aanmelden kan via onderstaande link. Deelnemers ontvangen kort voor de VIG Talk een linkje voor online toegang.

Aanmelden voor VIG Talk 28 oktober