23-02-2021

VIG Talk 4 maart over beschikbaarheid en betaalbaarheid geneesmiddelen

Jean Hermans en Wim de Haart
Welke keuzes zijn er nodig, als het gaat om beschikbaarheid en betaalbaarheid van geneesmiddelen? Dát is de rode draad van de VIG Talk op donderdag 4 maart, van 16.00 tot 17.00 uur.

Onderwerpen als het geneesmiddelenvergoedingssysteem (GVS), de Wet geneesmiddelenprijzen (WGP), medicijntekorten, de sluis en decentrale onderhandelingen zullen de revue passeren. De sprekers zijn: Jean Hermans (voorzitter Bogin) en Wim de Haart (manager gezondheidseconomie en vergoedingen bij de VIG).

Programma

In een korte inleiding schetst Jean Hermans de historie. Hoe was het geneesmiddelenvergoedingssysteem oorspronkelijk bedoeld? En hoe functioneert het nu, met het oog op betaalbaarheid en beschikbaarheid? Vervolgens geeft Wim de Haart in een korte inleiding zijn visie op de knelpunten van het huidige intramurale systeem, en mogelijke oplossingsrichtingen. Ontwikkelingen als personalised medicine en cel- en gentherapie blijven hierbij uiteraard niet onbesproken.

Aanmelden

Dit live event vindt plaats op donderdag 4 maart, van 16.00 tot 17.00 uur. Gerard Schouw, directeur Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen (VIG) is dagvoorzitter. Tijdens de VIG Talk kunt u vragen stellen aan beide sprekers, via de chatfunctie. Aanmelden kan via onderstaande link. Deelnemers ontvangen kort voor het live event een linkje voor online toegang.