29-06-2021

VIG Talk op 8 juli over de Code

Combi foto Andre Rouvoet Muel Kaptein NB
De innovatieve geneesmiddelensector heeft sinds 2020 een maatschappelijke Code. Een jaar later maken we de balans op. Wat is het belang van de Code en hoe ontwikkelt die zich verder? Hierover gaat de VIG Talk op 8 juli met André Rouvoet en Muel Kaptein.

De Code maakt helder vanuit welke waarden de leden van de VIG werken en waar ze voor staan. De Code kent een groeimodel, wat betekent dat deze zich verder ontwikkelt door interne en externe dialoog. Een onafhankelijk Adviescollege heeft het afgelopen jaar de Code uitvoerig gecheckt en advies gegeven over mogelijke aanvullingen. De leden van de VIG hebben op 24 juni unaniem hun goedkeuring gegeven aan de aangescherpte versie van de Code. Op twee punten is de Code uitgebreid. Er zijn nieuwe formuleringen over verantwoorde prijsstelling en eerlijk marktgedrag toegevoegd.

Sprekers

André Rouvoet is voorzitter van het onafhankelijk Adviescollege van de VIG Code. Daarnaast is hij werkzaam als voorzitter van GGD GHOR Nederland. Hiervoor was hij onder meer vicepremier en voorzitter van Zorgverzekeraars Nederland.
Muel Kaptein is hoogleraar bedrijfsethiek aan de Erasmus Universiteit. In 1996 was hij medeoprichter van KPMG Integrity en in 1999 van KPMG Sustainability. Momenteel richt hij zich als partner bij KPMG onder meer op cultuur en integriteit en is hij auteur van ‘The Living Code’.

Programma

De VIG Talk wordt live uitgezonden, op donderdag 8 juli van 11.00 tot 12.00 uur. Carla Vos, hoofd Kennis en Beleid bij de VIG, is dagvoorzitter. Deelnemers aan de VIG Talk kunnen zich via de chat mengen in de discussie en vragen stellen aan de sprekers.

Aanmelden

Aanmelden kan via onderstaande link. Deelnemers ontvangen kort voor het live event een linkje voor online toegang.

Aanmelden VIG Talk 8 juli