26-04-2022

VIG Talk over publiek-privaat: 19 mei

Marc Bonten en Teun van Gelder
Geneesmiddelenontwikkeling en publiek-private samenwerking: twee zaken die veel met elkaar te maken hebben. Teun van Gelder en Marc Bonten wisselen hierover van gedachten in de VIG Talk op donderdag 19 mei. Gratis aanmelden kan al!

Of het nu gaat om preklinisch of klinisch onderzoek, geen enkel geneesmiddel wordt tegenwoordig ontwikkeld zonder intensieve samenwerking tussen publieke en private partijen. Hoe kunnen we dit proces optimaliseren? Dát is de kernvraag die moderator Gerard Schouw (directeur Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen) in deze VIG Talk zal voorleggen aan de twee sprekers.

Marc Bonten

Arts-microbioloog prof. dr. Marc Bonten is verbonden aan het UMC Utrecht. Sinds de COVID-19 pandemie is hij regelmatig te gast in de media. Zo gaf hij in het tv-programma Nieuwsuur de afgelopen twee jaar regelmatig zijn visie op de bestrijding van het coronavirus. Maar in deze VIG Talk kijkt hij vooral vooruit. Sinds 1 maart leidt Bonten namelijk een groot academisch netwerk voor klinisch onderzoek op het gebied van infectieziekten. Wat zijn de lessen uit de COVID-19 pandemie voor de publiek-private samenwerking in dit netwerk?

Teun van Gelder

Prof. dr. Teun van Gelder is internist-klinisch farmacoloog en hoogleraar geneesmiddelenontwikkeling aan het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC). Hij is een van de initiatiefnemers van het Nationaal Farmaceutisch Kenniscentrum, dat zich richt op de uitwisseling van kennis en het ondersteunen van academische onderzoekers bij geneesmiddelenontwikkeling.

Aanmelden

Uiteraard kunt u na aanmelding weer deelnemen aan de discussie, door vragen te stellen in de chat. Deze online VIG Talk vindt plaats op donderdag 19 mei, van 16.00 tot 17.00 uur. Na aanmelding ontvangt u een deelnamelink. Mis het niet!

Aanmelden VIG Talk 19 mei