23-03-2021

VIG Talks over preventie en over medicijnresten

Esme Lighaam David Schuster
Preventie stijgt met stip op de politieke agenda. Aanmelden voor de VIG Talk Young over dit onderwerp kan nog tot donderdag 12.00 uur! De Young Innovators of Medicines (YIM) en Jong VWS laten donderdagmiddag hun licht schijnen op dit onderwerp.

David Schuster (Jong VWS) en Esm én Lighaam (Young Innovators of Medicines, YIM) verzorgen elk een inleiding van maximaal een kwartier. Daarna is er volop ruimte om via de chat beide sprekers aan de tand te voelen.
Bij het ministerie van VWS houdt David Schuster zich dagelijks bezig met preventie, als senior beleidsmedewerker tabaksontmoediging. Esm én Lighaam is medisch adviseur cardiovasculaire, renale en metabole aandoeningen bij AstraZeneca. Preventie is een belangrijk onderwerp in haar dagelijkse werk, maar óók in de nieuwe visie van de YIM, die deze week verschijnt.
De VIG Talk Young is een online event, donderdag 25 maart van 16.00 tot 17.00 uur. Aanmelden kan via de link onder dit bericht.

Medicijnresten: 22 april

Het onderwerp ‘medicijnresten uit het water’ staat centraal bij de VIG Talk op donderdag 22 april, van 16.00 tot 17.00 uur. Sprekers bij dit online event zijn: Cathy van Beek (kwartiermaker Green Deal Duurzame Zorg) en Sander Mager (bestuurslid Unie van Waterschappen). Aanmelden voor deze VIG Talk is al mogelijk.