07-06-2022

Webinar over alzheimer en erfelijkheid

Alzheimer vervagen hersenen_kln
Alzheimer raakt ons allemaal. We weten nog veel te weinig over deze nare ziekte. Maar wetenschappelijk onderzoek brengt ons steeds verder. Op vrijdag 10 juni organiseert ABOARD een gratis webinar over Alzheimer en erfelijkheid.

ABOARD, voluit A Personalized Medicine Approach for Alzheimer’s Disease, is een grootschalig onderzoeksproject dat werkt aan een toekomst met gepersonaliseerde diagnostiek, predictie en preventie van alzheimer. ABOARD wordt uitgevoerd door een landelijk, publiek-privaat consortium. De Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen (VIG) is partner in ABOARD.

Nieuwste inzichten

In Alzheimer uitgelegd , de webinar serie van ABOARD, hoort u deze keer alles wat u altijd al wilde weten over erfelijkheid.
Omschrijving: een groot deel van het risico op dementie is genetisch bepaald. Maar hoe zit dat precies? Als één van je ouders het heeft, krijg jij het dan ook? Is het nuttig om je eigen genetisch risico te kennen? De presentatoren, Henne Holstege en Sven van der Lee, bespreken de nieuwste inzichten uit het internationale wetenschappelijk onderzoek op het gebied van genetica en behandelen veel voorkomende vragen van patiënten en familieleden.

Aanmelden

Ben je geïnteresseerd in de rol van erfelijkheid bij de Ziekte van Alzheimer? Meld je dan aan voor dit webinar via onderstaande link. Het webinar wordt gehouden op vrijdag 10 juni van 14.00 tot 15.00 uur.
Wil je op de hoogte blijven van het ABOARD-project en uitnodigingen ontvangen voor de aankomende webinars? Meld je dan hieronder aan voor de nieuwsbrief.

Aanmelden nieuwsbrief ABOARD