13-09-2022

Webinar over leefstijlpreventie en Alzheimer

Shutterstock 633948287_dementie_alzheimer_manmetzuster
Alzheimer Centrum Limburg host op vrijdag 16 september een ‘Alzheimer Uitgelegd’ webinar over leefstijlpreventie. Gratis aanmelden is nog mogelijk!

Er is toenemend bewijs dat het risico op dementie voor een groot deel samenhangt met leefstijl- en gezondheidsfactoren, zoals hoge bloeddruk, weinig beweging, ongezonde voeding.

Marjolein de Vugt (Maastricht UMC), Sebastian Koehler (King’s College London) enIrene Heger (Maastricht University) vertellen in het webinar over wetenschappelijk onderzoek dat bijdraagt aan een betere hersengezondheid. Dit webinar is vrijdag 16 september van 14.00 tot 15.00 uur. Aanmelden kan via de link onder dit bericht.

ABOARD

Het webinar wordt georganiseerd door ABOARD, een publiek-privaat consortium. ABOARD (A Personalized Medicine Approach for Alzheimer’s Disease) is een grootschalig onderzoeksproject dat werkt aan een toekomst met gepersonaliseerde diagnostiek, predictie en preventie van Alzheimer. De Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen (VIG) is een van de partners van ABOARD.

VIG Medicijndialoog

De ziekte van Alzheimer komt ook aan bod tijdens de VIG Medicijndialoog op woensdag 12 oktober van 15.00 tot 17.00 uur, in Den Haag en online. Met sprekers als: Marco Blom (Alzheimer Nederland), Wendy Maas (Roche) en Jort Vijverberg (Amsterdam UMC). Gratis aanmelden voor de VIG Medicijndialoog kan via onderstaande link.

Aanmelden voor webinar ‘Alzheimer Uitgelegd’ op 16 september

VIG Medicijndialoog op 12 oktober: meer info en aanmelden