02-07-2019

Wewordenbeter.nl vernieuwd!

Op 1 juli is de vernieuwde website wewordenbeter.nl live gegaan. Op deze website kan je alles lezen over ziekten, gezondheid en welke ontwikkelingen er zijn op het gebied van innovatieve geneesmiddelen bij de leden van de Vereniging.

Innovatieve geneesmiddelen zijn van grote waarde voor patiënten. Nieuwe medicijnen zorgen ervoor dat mensen langer en gezonder leven, hun vrijheid terugkrijgen, weer eerder aan het werk kunnen of minder pijn hebben. De leden van de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen ontwikkelen deze middelen en met de website wewordenbeter.nl wil de Vereniging laten zien wat er allemaal gebeurt op dit gebied.

Ziektebeelden
Op de vernieuwde website staan zeven ziektebeelden centraal. Per ziektebeeld wordt er meer achtergrondinformatie gegeven over de ziekte, hoe het is om met die ziekte te leven en wat eventuele behandelingsmethoden zijn. In het loop van het jaar worden nieuwe ziektebeelden toegevoegd, zodat de site een goed beeld geeft van wat er allemaal speelt rondom geneesmiddelenontwikkeling.

#WijGevenNietOp
De campagne #WijGevenNietOp heeft een prominente plek gekregen op de nieuwe site. De Vereniging draagt met deze campagne bij aan een internationaal initiatief van Europese koepel EFPIA, waarbij onder de noemer #WeWontRest, patiënten vertellen wat geneesmiddelen voor hen betekenen. Ook vertellen medewerkers van geneesmiddelenbedrijven wat hen drijft in hun werk.

Meer inzicht in geneesmiddelenontwikkeling
Op de nieuwe site is ook ruimte voor het laatste nieuws en de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van geneesmiddelenonderzoek, en infographics,en animaties met de belangrijkste feiten en cijfers rondom geneesmiddelen en ziektebeelden. Net als op de oude versie van de site is er een tijdlijn opgenomen, met de geschiedenis van geneesmiddelenontwikkeling.

Wewordenbeter.nl