07-06-2019

Workshop begrijpelijke bijsluiter tijdens CBG Collegedag

["

De bijsluiter kan begrijpelijker. Maar hoe doe je dat? Tijdens de CBG Collegedag, die in het teken stond van vertrouwen in medicijnen, verzorgde de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen een workshop over het verbeteren van de begrijpelijkheid van de bijsluiter.<\/strong><\/p>","

Tijdens de workshop \u2018Samen op weg naar een begrijpelijke(re) bijsluiter\u2019 liet Bureau Taal deelnemers kennis maken met een stappenplan om het opstellen van een begrijpelijke Nederlandse bijsluiter eenvoudiger te maken. Leden van de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen deelden hun eigen ervaringen met het begrijpelijker maken van de bijsluiter. Deelnemers gingen ook zelf aan de slag met de tips en adviezen van Bureau Taal.

Tekorten en wisselen
<\/strong>De Collegedag van het CBG was gewijd aan het vertrouwen in medicijnen: hoe staat het met het vertrouwen in geneesmiddelen en wat kan er beter? Onder begeleiding van dagvoorzitter Elsemieke Havinga werd een debat gevoerd over een veelbesproken onderwerp in de media, politiek en samenleving: \u2018Tekorten en wisselen, wie lost dit op?!\u2019 Aan de hand van prikkelende stellingen belichtten deelenemers vanuit verschillende invalshoeken de problematiek van geneesmiddelentekorten en wisselen van geneesmiddelen. \u2018Het was goed om te zien dat het merendeel van de aanwezigen het eens is met de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen dat magistrale bereidingen niet de oplossing zijn bij tekorten en dure geneesmiddelen\u2019, zegt Carla Vos die namens de Vereniging deelnam aan de discussie.<\/p>"]