13-07-2021

Zomeractiviteiten Young Innovators of Medicines

YIM rondetafel
Op 24 juni organiseerden de Young Innovators of Medicines (YIM) een rondetafelbijeenkomst over nationale registers. Conclusie: laten we samen verder bouwen aan de ambitie om patiëntenzorg te verbeteren middels een nationale data-infrastructuur.

Tim Walsteijn en Tammo Vastenburg, namens YIM moderator van de bijeenkomst, kijken terug op een levendig debat met interessante discussies en inzichten. De vier sprekers van het Zorginstituut, patiëntenorganisatie Hart4Onderzoek, de Nederlandse Hart Registratie en de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen (VIG), gaven beurtelings hun visie op prikkelende stellingen over wie bijvoorbeeld de verantwoordelijkheid zou moeten nemen bij het opzetten van een nationale data-infrastructuur en over de inzage van data door geneesmiddelenbedrijven.

Perspectief voor toekomst

‘In grote lijnen bleken de vier deelnemers het over meer onderwerpen eens dan oneens te zijn’, zeggen Tim en Tammo in een terugblik op de bijeenkomst. ‘Dat biedt perspectief voor de toekomst om samen verder te bouwen aan de ambitie om patiëntenzorg te verbeteren middels een nationale register.’ Voor YIM zijn data-uitwisseling en nationale registers een belangrijk en terugkerend thema, aangezien het bijdraagt aan doelmatige en kwalitatieve zorg. Het is dan ook één van de speerpunten in het eerder dit jaar gepubliceerde Visiedocument 2.0.
Het gehele webinar is hier terug te zien. Bekijk tevens hier het indrukwekkende verhaal van Dayenne Zwaagman om de stichting Hart4Onderzoek op te richten.

Zomerevent

Op 26 augustus staat een nieuwe bijeenkomst van YIM gepland: het zomerevent Succesvol (online) netwerken. Tijdens deze avond zal Vénronique Hoex, trainer & coach Expert Academy, meer vertellen over succesvol netwerken, waarbij de nadruk ligt op online netwerken. Daarna kunnen deelnemers zelf aan de slag om hun skills op te frissen en aan te scherpen. Tijdens de verschillende rondes wordt gebruik gemaakt van de stellingen uit het Visiedocument.

Omar Osmani, organisator van het zomerevent: ‘Het wordt een interactieve en inspirerende avond waarin wij meer leren over succesvol (online) netwerken en ook eindelijk weer gelegenheid hebben om live met elkaar te netwerken. Meld je aan, en grijp deze kans om je als professional binnen de geneesmiddelensector zowel zakelijk als persoonlijk verder te ontwikkelen op het gebied van online netwerken!’

Programma en aanmelden Zomerevent Succesvol (online) netwerken

Opname Rondetafelbijeenkomst Nationale Registers