10-03-2020

Kennisatelier 16 april: drie topvrouwen over versterken LSH-sector

Nederland heeft alles in huis om uit te groeien tot de grootste Life Sciences & Health-hub van Europa. Maar hoe benutten we die kansen zo goed mogelijk? In het Kennisatelier van 16 april presenteren drie topvrouwen uit de farma hun ambitieuze plannen.

Clémence Ross-Van Dorp, de kersverse ambassadeur van topsector LSH, heeft een duidelijke missie: de economische en maatschappelijke kansen verzilveren die de komst van de EMA biedt voor de Nederlandse LSH-sector. Deze middag onthult ze hoe we van Nederland een LSH-hub kunnen maken waar de wereld niet omheen kan.

Leiden Bio Science Park
Ida Haisma is sinds kort de nieuwe directeur van Leiden Bio Science Park. Het LBSP staat internationaal hoog aangeschreven en trekt studenten, wetenschappers en ondernemers uit de hele wereld aan. Haisma vertelt over haar ambities om het huidige Science Park te transformeren tot innovatiedistrict.

Boston van Europa
Carla Vos, hoofd Kennis en Beleid en plaatsvervangend directeur van de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen, presenteert de vele initiatieven van de Vereniging om de LSH-sector te versterken en wat er vanuit het bedrijfsleven nodig is om van Nederland het Boston van Europa te maken.

Programma en aanmelden Kennisatelier: Nederland naar de top in medicijnontwikkeling