01-12-2020

#Vraaghetdefarma op 8 december

Veel Nederlanders hebben vragen over coronavaccins. Op 8 december nemen experts de tijd om die te beantwoorden. Dat doen zij tijdens een online publieksdebat, onder het motto #vraaghetdefarma. Aanmelden kan nog, dus attendeer ook familie en vrienden!

Onder leiding van dagvoorzitter Anouschka Laheij geeft het vierkoppige panel live antwoorden op brandende vragen. Het panel bestaat uit Hanneke Schuitemaker (hoofd vaccinontwikkeling Janssen), Marc Kapteijn (medisch directeur Pfizer), Marc Bonten (arts-microbioloog, UMC Utrecht) en Andrea Evers (hoogleraar gezondheidspsychologie, Universiteit Leiden). Dit debat wordt georganiseerd door de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen (VIG).

Chat

Tijdens dit online publieksdebat zitten zij klaar om onder leiding van Anouschka Laheij alle vragen zo goed mogelijk te beantwoorden. Deelnemers aan dit online event kunnen hun vraag stellen via de chatfunctie. Een chatteam beantwoordt vragen waar het panel niet aan toekomt.
Vooruitlopend op het debat ging de VIG de straat op om te peilen welke vragen er leven onder de Nederlanders. Een greep uit deze vragen is terug te zien in bovenstaande video. Op de meest gestelde vragen, hebben we ook alvast een antwoord gegeven in een Q&A op onze website. Zoals: hoe weet ik zeker of zo’n vaccin goed werkt? En hoe zit het met de bijwerkingen?

Aanmelden

Het publieksdebat over coronavaccins is live te volgen op dinsdagavond 8 december, van 19.30 tot 21.00 uur. Deelname is gratis. Wie zich aanmeldt, ontvangt kort voor het debat een linkje per mail.

Meer info en aanmelden? wewordenbeter.nl/publieksdebat

PDF met vragen en antwoorden over coronavaccins