Resultaatgerichte senior Juridisch Adviseur Geneesmiddelen (24 uur per week)

Ben jij de senior Juridisch Adviseur die vakinhoudelijk stevig in zijn/haar schoenen staat en ruime aantoonbare werkervaring in de zorgketen heeft? En voel jij je thuis in een projectmatige werkomgeving? Lees dan de vacaturetekst en reageer direct.

11 aug 2017

De organisatie
De Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen is dé brancheorganisatie voor innovatieve geneesmiddelenbedrijven in Nederland. Met diverse beleids- en projectactiviteiten dienen wij het overkoepelend belang van onze 44 leden, waar in totaal zo’n tienduizend mensen werken. Ons doel is snelle beschikbaarheid van de juiste nieuwe geneesmiddelen voor patiënten en het stimuleren van het ontwikkelen en produceren van geneesmiddelen in Nederland. Dat is betekenisvol werk, waarvoor volop maatschappelijke aandacht is.

De functie
De Juridisch Adviseur is verantwoordelijk voor advisering naar zowel directie, bestuur en algemene leden. Je hebt een actieve projectmanagement- en adviesrol en je houdt je onder andere bezig met (Europese) projecten gerelateerd aan bestuurs- en expertcommissies waarbij je initiatieven start, ontwikkelt en zorgt voor borging.

Je hebt kennis van:

-        Compliance vraagstukken

-        Bestuursrecht, in het bijzonder inspecties

-        Intellectueel eigendom en reclamerecht

-        Europees Recht

Jouw profiel
Je bent vakinhoudelijk sterk en je staat bekend om je resultaatgerichtheid. Eén van jouw talenten is projectmatig werken. Je legt de lat hoog en neemt initiatief. Je bent in staat om complexe juridische materie te vertalen naar een gestructureerd en voor de stakeholders bruikbaar advies. Nieuwe zaken maak je je snel eigen en je beschikt over een hoge stressbestendigheid. Je bent een jurist die het liefst oplossingen zoekt met minder regels in plaats van meer.

Eisen
Je hebt een afgeronde universitaire studie en minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring gerelateerd aan de zorgketen. Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden in de Nederlandse en Engelse taal is een vereiste.

Ons aanbod
We bieden je in beginsel een tijdelijke arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar met uitzicht op een vast dienstverband. In deze periode heb je de mogelijkheid een aantal mooie projecten op te pakken, verder te ontwikkelen en deze op de kaart te zetten in een uitgebreid netwerk van stakeholders in de geneesmiddelen- en zorgbranche. Er is veel ruimte voor eigen initiatieven. Onze organisatie bestaat uit ca 20 mensen en biedt je een leuke en dynamische werkomgeving vanuit een prettig kantoor in Den Haag. De arbeidsvoorwaarden zijn afhankelijk van ervaring en marktconform. Naast het inhoudelijk boeiende werk bieden we je ruime ontwikkelings- en opleidingsmogelijkheden.

De procedure
Voor inlichtingen kun je bellen of mailen met Ida Haisma, 070 313 22 91 / i.haisma@innovatievegeneesmiddelen.nl. Je motivatie en curriculum vitae mail je voor 1 september naar s.berndsen@innovatievegeneesmiddelen.nl. Na een selectie op de harde eisen nodigen we een aantal mensen uit voor een kennismakingsgesprek. Er worden twee gespreksrondes gehouden, is er hierna sprake van een wederzijdse match dan vindt er een arbeidsvoorwaardengesprek plaats. Een talentanalyse is onderdeel van de sollicitatieprocedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.