Winaars Impact in Healthcare award

Pacmed winnaar Vintura Impact in Healthcare award 2017

Pacmed werd op 9 november door zowel het publiek als de vakjury verkozen als winnaar van de Vintura Impact in Healthcare award. De andere genomineerden waren Punt voor Parkinson en Prehabilitatie Darmkanker. Dit meldt Vintura.

Pacmed ontwikkelt beslissingsondersteunende tools die big data vertalen naar de patiënt. Tools waarmee (huis)artsen met één klik de verwachte uitkomsten van verschillende behandelopties krijgen, op basis van de resultaten van de behandeling van vergelijkbare patiënten in de praktijk.
De award voor het meest impactvolle initiatief in de zorg bestaat uit een geldbedrag van € 10.000 en vijf Vintura consultancy dagen.

Van big data naar de patiënt
De vakjury bestond uit Cathy van Beek (Radboudumc), Joris van Eijck (Menzis), Sonja Willems (Janssen Benelux), Cor Oosterwijk (directeur VSOP) en Bas Amesz (partner Vintura). Samen met het publiek kozen ze Pacmed als winnaar. Cathy van Beek licht toe: ‘De impact van dit initiatief is giga. En heel leuk dat dit uit de Nationale Denktank is voortgekomen. Het zijn jonge, slimme mensen. Ze vertalen big data naar n=1 en ondersteunen daarmee de beslissing van dokter en patiënt.’

Volgende stap
Willem Herter, directeur Pacmed, vertelt: ‘We zijn trots dat we hebben gewonnen op basis van stemmen van mensen met veel kennis en expertise in de zorg. Het winnen van € 10.000 en vijf advies dagen betekent veel voor ons als klein bedrijf en helpt ons een volgende stap te zetten. De prijs gaan we inzetten voor het verder vormgeven van onze strategie in de ziekenhuiszorg en het ontwikkelen van beslissingsondersteuning voor meer ziektebeelden in de eerste lijn.’