Studiereis groepsfoto.JPG

Succesvolle studiereis naar Boston

De Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen kan terugkijken op een succesvolle studiereis naar Boston. Samen met haar partners de Task Force Health Care, Health~Holland, NSBO en de Nederlandse Ambassade in Washington was een vierdaags reisprogramma opgesteld.

Centraal stonden bezoeken aan een achtal bedrijven en zorginstellingen. Onder de bedrijven waren zowel grote (Pfizer, Sanofi-Genzyme) als kleinere (Sarepta Therapeutics, Lysosomal Therapeutics en Alnylam Pharmaceuticals). Bijzonder was het bezoek aan MIT Hacking Medicine, waar studenten een inkijkje gaven in hun methodiek om problemen in de gezondheidszorg te bespreken en oplossingen aan te dragen.

Enthousiast
Eén dag werd doorgebracht op de BIO Conferentie, het grootste biotechnologie congres in de wereld. Delegatieleider Hans Schikan was zeer enthousiast over de reis en de bezoeken van de delegatie. Hoogtepunt voor hem was de ontmoeting met Travis McCready, directeur van het Massachussetts Life Sciences Center, dat de lokale life sciences hub faciliteert. Zie ook het artikel Schikan: ‘Biotechwereld aan vooravond gouden eeuw’.

Artikel Hans Schikan