2018-09-18 Carla Vos

Vos: ‘Meer kijken naar uitkomsten behandeling’

Donderdag 1 november vond in Amsterdam het event 'Hot in Healthcare' plaats. Namens de Vereniging Innovatieve Geneesmiddelen ging Carla Vos, hoofd kennis & beleid, in debat met andere zorgexperts. Vos pleitte voor betere toegang tot betaalbare medicijnen.

Het event werd georganiseerd door Baker McKenzie en HollandBIO. Carla Vos ging in op de vraag hoe patiënten toegang tot nieuwe revolutionaire geneesmiddelen kunnen houden? Zij gaf aan dat zorgpartijen hiervoor meer naar de effecten en uitkomsten van een behandeling moeten kijken. En dat meer moet worden ingezet op diagnostics, zodat iedere patiënt het medicijn krijgt dat werkt.

Vintura Impact in Healthcare Award
Naast het debat vond ook de uitreiking van de 'Vintura Impact in Healthcare Award 2018' plaats. Deze prijs, ter grootte van tienduizend euro, ging naar IV-Walk, een draagbaar infuus dat de mobiliteit van patiënten verbetert, heeft een Impact in Healthcare award in de wacht gesleept. De jaarlijkse prijs beloont baanbrekende initiatieven in de gezondheidszorg.

Bericht prijs IV-Walk